طرح صیانت

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران اعلام کرد که این کمیسیون تغییراتی ایجاد کرده که شاید مهم‌ترین آن، حذف فیلترینگ از طرح صیانت می باشد.

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک بررسی پیش‌نویس طرح «حمایت از کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی» در نشست خبری در خبرگزاری فارس اعلام کرد:

10 جلسه کمیسیون تا به حال برگزار شده است که در کنار برگزاری این جلسه‌ها، اقدامات جانبی نیز انجام داده‌ایم .

بلافاصله بعد از شروع این جلسه‌ها تیم کارشناسی را تشکیل شده تا در چند محور نسبت به جمع‌آوری انتقادات، پیشنهادها و دیگر مطالبی که در مورد این طرح در فضای مجازی منتشر می‌شود اقدام شود و آن‌ها در سه گروه سازماندهی شده‌اند.
یک گروه نظرات بخش خصوصی، صنوف و اتحادیه‌ها را جمع‌آوری می‌کردند و گروه دیگر نظرات کارشناسان و خبرگان فضای مجازی را گردآوری می‌کردند و در گروه سوم هم با توجه به اینکه دولت سیزدهم در حال شکل‌گیری بود تعامل با دولت را شروع کردیم چرا که دولت رکن مهم اجرای قوانین است؛ پس باید نظرات این بخش نیز گفته می‌شد.

در نهایت آنطور که او توضیح می‌دهد نسخه تیر ۱۴۰۰ طرح حمایت از کاربران که به طرح صیانت از کاربران مشهور است، با تغییرات در بندهای مختلف به نسخه ۱۰ آذر رسید که همین نسخه هم به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده است.

حذف بند مسدودسازی از طرح صیانت

شاید یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در نسخه ۲۶ تیر ایجاد شده و در نسخه ۱۰ آذر دیده می‌شود، قسمت مربوط به فیلترینگ سرویس‌های خارجی باشد. طبق طرح گذشته یعنی ۲۶ تیر، بندی در نظر گرفته شده بود که خدمات پرکاربرد برای فعالیت در کشور باید در یک پنجره واحد ثبت‌نام کنند و اگر پلتفرم‌های داخلی برای فعالیت خود در کشور مجوز نگیرند، فیلتر خواهند شد. حالا در نسخه آخر این طرح در این خصوص تغییراتی ایجاد شده است.

به این ترتیب باید منتظر ماند و دید آیا حذف فیلترینگ از طرح صیانت در عمل نیز حذف شده است یا خیر.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *