محرومیت 10 ساله ویل اسمیت

طبق گزارش ورایتی، هیئت مدیره آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرد تصمیم به محرومیت 10 ساله ویل اسمیت از  تمام رویدادهای آکادمی از جمله اسکار گرفته است.

پس از سیلی زدن ویل اسمیت به کریس راک روی صحنه در جریان برگزاری جوایز اسکار امسال، هیئت مدیره همان زمان اعلام کرد که قصد دارد وضعیت اسمیت را بررسی کند. به نظر می‌رسد که اکنون پس از انجام بررسی‌ها، هیئت مدیره تصمیم خود را نسبت به این سیلی گرفته است و بیانیه زیر را منتشر کرد:

نود و چهارمین دوره اسکار قرار بود جشنی برای افراد زیادی در جامعه ما باشد که در سال گذشته کارهای باورنکردنی‌ای انجام داده بودند. با این حال، آن لحظات تحت الشعاع رفتار غیرقابل قبول و مضری قرار گرفت که آقای اسمیت روی صحنه اجرا کرد.هیئت مدیره تصمیم گرفته است که برای یک دوره ۱۰ ساله از ۸ آوریل ۲۰۲۲، آقای اسمیت مجاز به شرکت در هیچ رویداد یا برنامه آکادمی، به صورت حضوری یا مجازی، نخواهد بود.

آکادمی از کریس راک برای «حفظ آرامش خود در شرایط خارق‌العاده» تشکر کرد و اضافه کردند که امیدوارند «این تصمیم بتواند دوره‌ای از بهبود و ترمیم برای تمام افراد درگیر و تحت‌تاثیر حادثه را آغاز کند».

پس از آن اسمیت در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که تصمیم آکادمی را می‌پذیرد و به آن احترام می‌گذارد.

آکادمی برنامه‌ای برای سلب اسکار بهترین بازیگر مرد از اسمیت اعلام نکرده و بعید است که هیئت مدیره چنین اختیاری را داشته باشد. گناهکاران محکومی مانند هاروی واینستین و رومن پولانسکی حتی پس از اخراج از آکادمی هنوز اسکار خود را دارند.

در حالی که اسمیت نمی‌تواند در رویدادها و جوایز شرکت کند، در طول دوران محرومیتش از نامزدی یا برنده شدن جوایز منع نمی‌شود. اسمیت نیز در پی این حادثه از آکادمی استعفا داد. چندین پروژه در دست ساخت ویل اسمیت از جمله Bad Boys 4 نیز به حالت تعلیق درآمده است.

با توجه به محرومیت 10 ساله ویل اسمیت باید منتظر تعیین و نکلیف فیلم های تعلیق شده ماند.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *