هشدار زلزله در شیائومی

هشدار زلزله در شیائومی به گزارش سایت رجیستر این شرکت هشدار زلزله را در برخی از گوشی های خود اضافه کرده است. این نسخه به صورت آزمایشی برای کاربران اندونزی مورد استفاده قرار گرفته است.

این شرکت با همکاری آژانس های دولتی چین و اندونزی این قایلیت را ایجاد کرده است.

ویژگی هشدار زود هنگام زلزله (EEW) ;که در گوشی های دارای نسخه 12، 12.5، 13 موجود است به کاربران ساکن اندونزی از لرزش های اطراف هشدار می دهد البته در صورتی که سرویس داده و مجوز سرویس را داشته باشند.

ایت شرکت ادعا می کند که این سیستم چند ثانیه تا ده ها ثانیه زمان هشدار را قبل از رسیدن امواج ثانویه به مردم می دهد، با استفاده از اهرم سرعت امواج الکتریکی که به طور طبیعی بسیار سریعتر از سرهت امواج ثانویه است.

هشدار زلزله در شیائومی

کاربران در مناطق آسیب دیده اخطار های صوتی و دیداری را دریافت می کنند که هشدار دیداری شامل بزرگی زمین لرزه، زمان تخمینی و شرت زمین لرزه می باشد.

به دلیل موقعیت اندونزی نسبت به کمربند لرزه خیز اقیانوس آرام، ساکن این کشور شاهد زمین لرزه های بزرگی هستند. البته سرویس EEW تنها زمانی هشدار را به صدا در می آورد که زلزله ای بزرگتر از چهار ریشتر به وقوع بپیوندد.

بنا بر گزارش سازمان زمین شناسی ایالت متحده آمریکا در بین سال های 1901 تا 2019 بیش از 150 زمین لرزه به بزرگی 7 در اندونزی رخ داده است که به طور میانگین حدودا هر 9 ماه یکبار شاهد زمین لرزه های بزرگ در این کشور بوده ایم.

سیستم EEW شیائومی نتیجه همکاری شرکت Care-Life (ICL) در چنگدو کشور چین و آژانس هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئو فیزیک اندونزی (BMKG) می باشد.

نسخه‌ی اندونزیایی فناوری ICL،‌ به دلیل همکاری با شیائومی، همه‌چیز را وارد مرحله‌ی جدیدتری می‌کند. اندونزی دومین کشور دنیا است که میزبان EEW می‌شود، اما نخستین کشور دنیا محسوب می‌شود که از این فناوری در گوشی‌ها استفاده می‌کند.

شیائومی در بیانیه‌ای می‌گوید پس از فعال‌سازی EEW روی گوشی، زمانی که سازمان لرزه‌نگاری تشخیص دهد که زلزله به وقوع پیوسته، داده‌های اولیه‌ی هشدار را ازطریق کانالی اختصاصی با سرورهای شیائومی به اشتراک می‌گذارد و شیائومی این داده‌ها را دردسترس کاربرها قرار می‌دهد.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *