در این مقاله، دلایل کاهش سرعت گوشی‌های هوشمند در پلتفرم‌ اندروید را بررسی کنیم.

اتلاف فضا و عملکرد با نصب به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌های سنگین

گوشی‌های اندرویدی همان نرم‌افزار سال‌های قبلشان را ندارند. به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل اندروید پس از دریافت ممکن است به‌خوبی برای گوشی هوشمند کاربر بهینه نشده باشند و عملکرد آن را کُند کنند. حتی امکان دارد که شرکت مخابراتی ارائه‌دهنده‌ی خدمات به کاربر یا شرکت تولید‌کننده‌ی محصول نرم‌افزارهای به‌دردنخوری را در هر به‌روزرسانی اضافه کند که با اجراشدن در پس‌زمینه، سرعت سیستم‌عامل را کاهش دهد.

کاهش عملکرد اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل درنتیجه‌ی پردازش‌های پس‌زمینه

اغلب اوقات، کاربران هنگام استفاده از گوشی هوشمند رفته‌رفته اپلیکیشن‌های بیشتری روی آن نصب می‌کنند که بعضی از آن‌ها با روشن‌کردن گوشی فعال و در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. اگر اپلیکیشن‌های بی‌شماری را نصب کرده‌اید که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، ممکن است این نرم‌افزارها با مصرف منابع پردازنده و پرکردن حافظه‌ی رم، دستگاه شما را کُند کنند. به‌همین ترتیب، اگر از تصویر زمینه‌ی زنده استفاده می‌کنید یا ویجت‌های بسیاری به صفحه‌ی اصلی گوشی هوشمندتان اضافه کرده‌اید، احتمال دارد منابع حافظه و پردازنده و پردازنده‌ گرافیکی را مصرف کنند. درصورت اصلاح آن‌ها در صفحه‌ی اصلی گوشی هوشمند، عملکرد دستگاه بهبود و احتمالا عمر باتری افزایش می‌یابد.

کمبود فضا برای اجرای سیستم‌عامل با پرشدن حافظه‌ ذخیره ‌سازی

بعضی از توسعه‌دهندگان برای اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، آن‌ها را به‌گونه‌ای می‌سازند که با کپی‌کردن بخش‌های خاصی در حافظه‌ی رم، باعث افزایش سرعت پردازشی شوند. این بخش‌ها شامل محتوایی است که شاید کاربر بخواهد آن‌ها را دوباره مشاهده کند. برای مثال، مرورگر وب حتی درصورتی‌که تنها یک تب در آنِ واحد ‌مشاهده‌کردنی باشد، ممکن است از محتوای تمامی تب‌ها کپی تهیه کند. این قابلیت «کَش‌کردن» نام دارد و تا زمانی‌که حافظه‌ی دستگاه پر نشده است، باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها و تسک‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند. تعدادی از توسعه‌دهندگان کارشان را به‌درستی انجام نمی‌دهند و اپلیکیشن‌های آن‌ها نه‌تنها رفته‌رفته کُندتر می‌شود؛ بلکه تمامی سیستم را نیز مختل می‌کند.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *