ز دیروز، دسترسی به نسخه تحت وب پیام‌رسان واتساپ در کشور برای کاربران زیادی غیرممکن شده است. چه موضوعی سبب این اتفاق شده است؟

یروز برخی کاربران ایرانی در فضای مجازی گزارش کردند که در دسترسی به نسخه تحت وب پیام‌رسان واتساپ با مشکل مواجه شده‌اند. آن‌ها می‌گفتند تنها با اتصال وی‌پی‌ان قادر به استفاده از نسخه تحت وب واتساپ هستند. ظاهرا این مشکل در کاربران اینترنت اپراتور ایرانسل پررنگ‌تر است.

به گزارش زومیت و به گفته نائب‌رئیس هیأت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت ایران مشکلی در ارسال و دریافت فایل ایجاد شده؛ همچنین شرکت زیرساخت نقشی در ایجاد مشکل نداشته است. سجاد بنابی به خبرنگار زومیت گفت که این مشکل ازسوی شرکت مادر واتساپ، یعنی فیسبوک به‌وجود آمده و درحال رفع‌شدن است.

به‌گفته‌ی بنابی، مشکل روتینگ، مانع از دسترسی برخی کاربران و ارسال و دریافت فایل در نسخه تحت وب واتساپ شد؛ اما فیسبوک اطلاع داده که تا ۲۴ ساعت آینده، این مشکل حل می‌شود.

وزیر ارتباطات نیز در پاسخ به سؤالی در همین‌باره در استوری حساب اینستاگرام خود نوشت: «مشکل نسخه‌ی وب و دسکتاپ واتساپ، ازسمت سرورهای آن‌هاست و ارتباطی به شبکه‌ی ایران ندارد. به‌طور مشخص، ترافیک این نرم‌افزار که ازسمت شرکت آمازون ارائه می‌شود، دچار اشکال است. همکارانم درحال پیگیری هستند اما هنوز ازسوی آن‌ها، زمانی برای رفع مشکل اعلام نشده است.»

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *