بنا به اعلام کانون صرافان، به‌علت صادرنشدن هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت صرافان حوزه‌ی استخراج رمزارز، خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران غیرقانونی است.

این در حالی است که یکی از سایت های ایرانی حتی مجوز خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت را در سایت خود قرار داده است.

کامران سلطانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «تاکنون بانک مرکزی هیچ مجوزی برای فعالیت صرافان درخصوص ارز دیجیتال صادر نکرده است و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند متخلف محسوب می‌شوند چراکه دارای مجوز رسمی نیستند.»

به‌گفته‌ی روابط عمومی کوین‌نیک خبر غیرقانونی‌بودن خرید و فروش ارز دیجیتال همه‌ی افراد درگیر در حوزه را به‌شدت نگران کرده است، چرا که تصمیم جدید دولت، تناقض عجیبی با روند آزادسازی صنعت استخراج در کشور دارد.

در شرایطی که در ماه‌های اخیر وزارت صنعت و معدن در مصوبه‌های متعدد شروع به قانون‌گذاری درمورد ماینینگ و تلاش برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی کرد، بخش‌های دیگر دولت اعلام کرده‌اند که خرید و فروش ارز دیجیتال قانونی نیست؛ درواقع درحالی‌که یک صنعت آزاد اعلام شده، خرید و فروش محصول این صنعت ممنوع شده است.

نکته‌ی مهم این است که در شرایط تحریم کشور که همه‌ی صنایع و کسب‌وکارها دچار فشار اقتصادی شده‌اند، حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و خرید و فروش در آن یکی از مهم‌ترین راه‌های گشایش اقتصادی، چه برای دولت‌ها و چه برای افراد است.» کوین نیک می‌گوید حال که در سراسر جهان مردم و دولت‌ها به‌سراغ بیت کوین و جانشینانش رفته‌اند، ایران نیز باید به‌موقع از این پتانسیل بهره بگیرد.

با توجه به این که عده ای در ایران با اعلام استخراج رمز ارزها و یا اجاره ماینر ها در ایران فعالیت می کنند بهتر است که دولت در مورد قانونی بودن یا نبودن این موضوع زودتر به نتیجه برسد و از کلاهبرداری بعضی از سایت ها جلوگیری کند.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *