جمعه‌ی گذشته، مشخص شد اپل نسخه‌ی iOS اپلیکیشن کاملا رایگان وردپرس را مجبور کرده بخشی برای خرید درون‌برنامه‌ای اضافه کند. درواقع، اپل وردپرس را به فروش پلن‌های پریمیوم و دامنه‌های سفارشی به‌ازای پرداخت پول مجبور کرد تا بتواند ۳۰ درصد هر خرید وردپرس را برای خود بردارد و درآمدش را افزایش دهد. بااین‌حال پس از زمانی نه‌چندان طولانی، اپل اعلام کرده است از مواضع خود کوتاه می‌آید. در اتفاقی تقریبا بی‌سابقه، کوپرتینویی‌ها بیانیه‌ای برای عذرخواهی از وردپرس منتشر کرده‌اند. براساس اطلاعیه‌ی اپل، وردپرس دیگر مجبور نیست بخش پرداخت درون‌برنامه‌ای را به اپلیکیشن iOS خود اضافه کند.

بیانیه اپل:

معتقدیم مشکلمان با اپلیکیشن وردپرس اکنون رفع شده است. ازآنجاکه توسعه‌دهنده نمایش گزینه‌های پرداختی مربوط به خدمات مختلف را از اپلیکیشن حذف کرده، وردپرس اکنون اپلیکیشنی رایگان و مستقل محسوب می‌شود و مجبور نیست خرید درون‌برنامه‌ای ارائه دهد. توسعه‌دهنده را از این اتفاق باخبر ساخته‌ایم و به‌‌دلیل بلاتکلیفی ‌ایجادشده عذرخواهی می‌کنیم.

همان‌طورکه در بیانیه‌ی بالا خواندید، اپل می‌گوید توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن وردپرس کار درست را انجام داده و «گزینه‌های پرداختی مربوط به خدمات مختلف را از اپلیکیشن حذف کرده است». همچنین به‌اعتقاد تحلیلگران، این گفته‌ی اپل کاملا درست است؛ بااین‌حال، گفته می‌شود این اتفاق امروز رخ نداده، بلکه رخ‌دادن آن به هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پیش برمی‌گردد.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *