اپل واچ جدیدد دارای یک سیستم تشخیص سقوط است که علاوه بر موقعیت شما، داده‌های پزشکی‌ شما را نیز به مراکز اورژانس مخابره می‌کند.

سیستم تشخیص سقوط اپل به لطف بهره‌مندی از قابلیت تماس اورژانسی در صورت تشخیص سقوط و عدم دریافت تأیید سالم‌بودن از سوی شما، جان انسان‌های زیادی را نجات داده است اما این قابلیت در آینده پیشرفته‌تر خواهد شد و می‌تواند داده‌های جامعی در رابطه با وضعیت فیزیولوژیک شما به مراکز اورژانس مخابره کند تا آن‌ها پیش از رسیدن به محل از وضعیت سلامت شما اطلاعات بیشتری داشته باشند و بتوانند اقدامات لازم را سریع‌تر انجام دهند.

درحال‌حاضر، اپل واچ از انواع مختلفی از نشانه‌های محیطی برای تشخیص سقوط استفاده می‌کند. اگر اپل واچ تشخیص دهد که شما سقوط کرده‌اید، ابتدا از شما سؤال می‌کند که «آیا تشخیصش درست بوده است؟» و سپس از شما سؤال می‌پرسد که «آیا حالتان خوب است؟»

اگر شما پاسخی به اپل واچ ندهید، به‌طور خودکار با مراکز اورژانس تماس می‌گیرد و از سخنگوی مصنوعی برای گزارش سقوط یک کاربر ساعت هوشمند و عدم پاسخگویی کاربر استفاده کرده و موقعیت شما و ID پزشکی کاربر را به مرکز اورژانس گزارش می‌کند.

سپس این سیستم با شماره‌های اورژانسی که خود شما تعیین کرده‌اید تماس گرفته و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که «شما سقوط کرده‌اید و این سیستم با سامانه‌های اورژانسی تماس گرفته و سقوط شما را گزارش داده است».

اخیرا اپل در ادامه‌ی اختراع‌هایش که اپل واچ براساس آن‌ها ساخته شده‌ است، اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که داده‌های هویتی و سلامتی شما به به‌صورت یک پیام صوتی به مراکز اورژانسی ارسال می‌کند.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *