طبق دستور ترامپ، رئيس جمهور آمریکا، شهروندان آمریکایی حق هرگونه پرداخت درون‌برنامه‌ای در تیک تاک و سایر اپلیکیشن‌های متعلق به بایت‌دانس و تنسنت را ندارند.

هفته گذشته خبری منتشر شد که دونالد ترامپ به دنبال مسدودسازی برخی از اپلیکیشن‌های چینی در ایالات متحده مانند وی‌چت و تیک تاک است. حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که امروز رئیس جمهور آمریکا دستور داده که مسدودسازی هرگونه تراکنش مالی شهروندان آمریکایی با محصولات دو شرکت بایت‌دانس و تنسنت به مرحله اجرایی برسد.

تحریم دو شرکت تنسنت و بایت‌دانس ضربه سنگینی به اقتصاد دو شرکت خواهد زد؛ اما برخی از شرکت‌های آمریکایی نیز دچار خسارت شدیدی خواهند شد؛ برای مثال می‌توان به دو شرکت اپیک گیمز و رایت گیمز اشاره کرد که تنسنت یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران آن‌ها محسوب می‌شود. دو شرکت نامبرده عرضه‌کننده‌ی بازی‌های محبوبی ازجمله بازی League of Legends و فورتنایت هستند.

در این بین، اخباری نیز به گوش می‌رسد که مایکروسافت تمایل بسیاری برای خرید کسب‌وکار جهانی تیک تاک دارد. گویا ردموندی‌ها در ابتدا تنها علاقه به خرید کسب‌وکار تیک تاک در ایالات متحده داشتند؛ اما پس از گفته‌های دونالد ترامپ مبنی بر اینکه خرید کسب‌وکار جهانی تیک تاک اقدام منطقی‌تری به نظر می‌رسد، ردموندی‌ها تمایل خود برای خرید تمامی کسب‌وکار تیک تاک را نشان دادند.

انتظار می‌رود تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) سران مایکروسافت در مورد خرید تیک تاک به تصمیم نهایی برسند. در صورتی که ردموندی‌ها موفق به خرید تیک تاک نشوند، اپلیکیشن چینی به دستور ترامپ در ایالات متحده مسدود خواهد شد.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *