اینتل باز هم پروژه‌ای جدید با تمرکز بر ترکیب طراحی پردازنده‌ها و محصولات نهایی در نظر دارد که به‌نام Evo اجرا خواهد شد.

اینتل در هنگام رونمایی پردازنده‌های نسل یازدهمی تایگرلیک، تغییراتی مهم را نیز درباره‌ی پروژه‌ی موسوم به آتنا معرفی کرد. این شرکت، فرایندهای بررسی و آزمایش دقیق‌تر را برای تأیید محصولات Project Athena معرفی کرد و همچنین نامی جدید و مناسب مصرف‌کننده برای آن در نظر گرفت: Intel Evo.

برچسب‌های Evo روی لپ‌تاپ‌هایی استفاده می‌شوند که پردازنده‌های i5 و i7 نسل یازدهم اینتل و پردازنده‌های گرافیکی Iris Xe بهره می‌برند.

اینتل مانند نسل اول لپ‌تاپ‌های آتنا، بررسی‌ها و پیش‌نیازهایی را برای هر لپ‌تاپ مشخص می‌کند تا پس از گذراندن آن‌ها، تأییدیه‌ی Evo را دریافت کند. این بررسی‌ها، متمرکز بر معیارهای کلیدی مؤثر بر کارایی و تجربه هستند. به‌عنوان مثال، هر لپ‌تاپ برای دریافت برچسب Evo باید کارایی‌های زیر را داشته باشد:

  • شارژدهی ۹ ساعت یا بیشتر برای سیستم‌‌‌‌های مجهز به نمایشگر 1080p، شارژدهی هشت و هفت ساعت برای سیستم‌‌های دارای نمایشگر QHD و UHD
  • سیستم باید در کمتر از یک ثانیه از حالت Sleep به حالت آماده‌به‌کار برود.
  • نرخ پاسخگویی ثابت در باتری
  • شارژ سریع و آماده‌سازی باتری برای چهار ساعت کار با ۳۰ ساعت شارژ در سیستم‌‌های مجهز به نمایشگر 1080p

لپ‌تاپ‌های Intel Evo قابلیت‌هایی همچون تاندربولت ۴، وای‌فای ۶ و نمایشگرها و وب‌کم‌های حرفه‌ای دارند. از مشخصات مهم دیگر آن‌ها می‌توان به طراحی بسیار باریک اشاره کرد. البته اینتل هنوز پیش‌نیازهای لازم در طراحی باریک را منتشر نکرده است. همچنین هنوز اطلاعاتی درباره‌ی مشخصات و جزئیات توانای 4K نمایشگرها در دست نیست.

توسط admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *